Søg i denne blog

søndag den 15. september 2013

Mandag d. 15. september: Anmeldelse af Olivia

Så er det blevet mandag, og det betyder at ugen starter for de flestes vedkommende i dag. Det er i dag den første dag i ugen, og i dag er vi en dag tættere på weekenden, hvis man tænker på den måde. Jeg vil bruge bloggen i dag på at skabe lidt glæde omkring musikken på denne tørre mandag. Rasmus Seebach har netop udgivet en ny single der hedder Olivia.
 Jeg skyndte mig at skrive til min søster på facebook, som har en datter med navnet Olivia, at Rasmus Seebach har skrevet en sang til hende. Der var jeg måske bare lidt for hurtig, for hvad angår teksten må vi da ikke håbe at det var til min niece på otte år haha, men nok om det, her er min helt personlige anmeldelse af sangen.

Rasmus Seebach har valgt at fastholde sin gode gamle stil, hvad angår rytmikken og måden at synge sangen på. Til gengæld har han ændret sig lidt i forhold til lyrikken. Teksten på denne sang er mere åben og han kigger mere udad i forhold til sine gamle tekster, hvor det mere var ham selv, der var i centrum i forhold til nattelivet og kærligheden. I sangen om Olivia har han valgt at lade denne unge pige Olivia være centrum i sangen, hvor han fortæller en historie om, at hun er ved at være ude på et sidespor, som hun måske ikke helt kan kontrollere. Hun er så besat af nattelivet, at hun er ved at være lidt for meget væk fra virkeligheden, væk fra kærligheden og det snart kun er rusen fra forskellige ting og sager, der kan bringe glæde hos hende.

Jeg synes at Rasmus med denne single formår at nå ud til sit publikum på en rigtig god måde, selvom at teksten for en gangs skyld ikke handler om hans forhold til kærlighed og nattelivet. Derudover er det en af de få sange, som har hængt fast i mit hoved fra første gang jeg lyttede til den. Rasmus Seebach formår stadigvæk at have et rigtig stort og bredt publikum. Han har lyttere helt nede fra den lille alder og op til det ældre publikum, hvilket jeg har fået bekræftet da min mormor på 77 år, vil til en Rasmus Seebach koncert med mig, mine søstre og min mor. 5/6 stjerner her fra.


Gos mandag.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar